woensdag 15 juni 2011

op aardezacht groeien


strakskes ga ik nog verder aanvullen zelle, maar nu is het tijd om ons mannen van't school te halen...
want... de tomaten staan er nog niet op en de chinese bieslook ook nog niet

in het bijenbloemenhofje
weet ik niet


viool


weet ik niet


weet ik niet
  ik heb de indruk dat er van de zaden die ik erin gestrooid had, geen enkele is uitgekomen...
blijkbaar heb ik ze toch wat weinig water gegeven...
'de war' van de cursus ecologisch moestuinieren van velt wist me te vertellen dat zo'n bloempjes, als kiemen en dan 2u dorst lijden, al afsterven... moh...
er zijn er dan wel enkele mooie voor in de plaats gekomen... maar die moet ik dan toch nog eens verder laten onderzoeken door mijn hulplijnen, want ikzelf ken er maar eentje van: viool! en dan nog... welk soort viool dat het is??? dringend eens een flora aanschaffen denk ik...


in de koude bak 
doorgeschoten rucola
hiervan hoop ik nog zaden te winnen voor volgend jaar dan... hopelijk lukt het...
ik zal de velt-bijbel nog eens moeten raadplegen hiervoor


in volle grond
aardappelen


slechte sla
deze was blijkbaar al helemaal uitgegroeid en maakte al 'zijtakken', de binnekant was nog wel eetbaar, enkel de buitenste bladeren waren 'rot'

sla

courgette

pompoen

ajuin

lupinen

erwten

peultjes

suikermais

oost-indische kers

komkommer

wortelen



boontjes en calendula

calendula

boontjes

aardpeer

munt

snijselder

aardbeien

warmoes

postelein

Geen opmerkingen:

Een reactie posten