donderdag 5 april 2012

ALARM ! ! !

wat moet ik doen? wat moet ik doen?
ik heb al in de velt-bijbel gekeken en daar staat vanalles: botrytis, verwelkingsziekte, meeldauw....
maar dat komt allemaal voor tijdens de bloei- en plukperiode...
zou ik al stuiven met gesteentemeel?
ik heb jullie hulp nodig mensen! want de man die ik altijd kon raadplegen, war smeyers, is niet meer :'(

de bladranden zijn bruin geworden en eerst dacht ik: tja, dat zal wel de normale verkleuring zijn, maar nu zie ik ook overal witte puntjes in het bladmoes en op sommige bladeren ook blauwgrijze verkleuring :(





en is dit normaal te noemen? 1 bloemeke staat open en het vruchtje is helemaal zwart... :(




3 opmerkingen:

  1. ook ik kan je jammer genoeg niet helpen, hoop dat je snel iets vindt dat je plantjes op zachte wijze weer het nodige kan geven om volop te groeien en te bloeien zoals ze bedoeld zijn...
    even paniek en tegenslag allicht, maar wou toch nog eens in de verf zetten dat ik bewonder (misschien zelf jaloers ben op) je enthousiasme en gedrevenheid met je aarde-zachte-plekje... chapeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oei oei ... en daar schiet mijn kennis echt tekort. Hopelijk weet iemand anders raad.

    BeantwoordenVerwijderen