woensdag 4 april 2012

al veel werk verzet vandaag!

bladgroenten

spinazie bijgezaaid
de spinazie van een maand geleden is al goed gegroeid! vandaag heb ik een 2e portie gezaaid.
verder op dit bed staat dan nog de platte peterselie, de gewone peterselie en de kervel.

platte peterselie, gewone peterselie, kervel

mooi in rijtjes

op het bed van de erwten (peul en dop) heb ik, net zoals vorig jaar, snijselder gezaaid.
die is vorig jaar super gegaan, dus zal dat dit jaar ook wel zijn zekers...

snijselder gezaaid


 wortelbed
op het tweede wortelbed staan nu 10 pastinaken, 10 egyptische rode bieten, 8 koolrabi (witte en blauwe) en een klein rijtje wortelpeterselie.
van die laatste wist ik niet zeker waar ik het moest zetten... blad of wortel?

pastinaak, rode biet, koolrabi, wortelpeterselie


koude bak 

hier heb ik nog knolselder bijgezet. 4 stuks. het zaad lijkt erg hard op dat van snijselder... en snijselder is een lichtkiemer, dus dacht ik: ik zal hier ook maar wat wit zand op strooien... :)

knolselder


gered! om in de koude bak op te groeien
 
de broccolitjes van hier heb ik vandaag ook gespeend, er waren er nog veeeeeeeeeel meer, maar ja, zoveel heb ik er nu ook ni vandoen.... wie ze wil, komt ze maar halen, maar niet te lang wachten, want ze staan tussen de kamille en die begint serieus te groeien, dus een lang leven zijn ze niet meer beschoren....

broccolitjes gespeend

vaste planten 

deze mooie lavasplant heb ik gekregen van ann, danku ann!
hij staat te pronken tussen de bieslook en de pas gezaaide quinoa.
laat maar woekeren, zou ik zo zeggen....

lavas geplant


om in de serre te zetten

in kleine vierkantjes heb ik vanalles gezet, da's lekker gemakkelijk om water te geven, verslaat niet veel plaats, dus ja... voordeel alom.
onze pa heeft dit jaar een serre gezet voor zijn druiven, dus ja, daar mag ik mee van profiteren en mijn zaaisels daar in de warmte te zetten ipv in mijn keuken aan het raam...
en 'vanalles' dat is:
- bloemkool (alpha)
- tomaten (karos)
- tomaten (zuckertraube)
- spruiten
- winterprei (reus van carentan en luikse blauwe)
- eikenbladsla
- pluksla
- knolselder
- sla (batavia ijskoningin)
nu mijn plantensproeierke nog vinden om ze te bevochtigen....

vanalles!

ik had niet genoeg naamplaatjes meer, dus kon ik weer creatief zijn... :)

mikado!

 kruidentuin

kruidentuin
 
mikado!

legende


2 opmerkingen:

  1. Dat is idd een berg werk, met je probleem kan ik je vrees ik niet helpen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben telkens weer verbaasd wat jij allemaal in je moestuin zet! Zoveel variatie en variëteiten!
    Geef die Lava's maar veel plaats,want dat wordt echt een grote plant!

    BeantwoordenVerwijderen