vrijdag 9 maart 2012

een verrassing in de koude bak

deze vond ik toen ik de grote opruim deed...
ik vraag mij allereerst al af: zijn dit aardbeiplantjes?
en ten tweede: ALS het aardbeiplantjes zijn, HOE komen die dan in mijn koude bak?
bestaat er een plantje dat daar geweldig hard op lijkt?




en deze dan: waarschijnlijk rucola... want die was in zaad geschoten en ik heb hem laten doen.
helemaal zonder compost of water, zomaar beginnen groeien...
ik houd u op de hoogte!



ik had vóór het vriesweer de aardbeien die in potjes zaten, in de koude bak gezet, en kijk: die hebben het overleefd!
en voor u denkt: ja zeg, dààr komen die andere plantjes dan van! nee hoor, die plantjes die stonden er al in voordat ik die potjes in de bak zette!

4 opmerkingen:

  1. Dat lijkt me een schijn of een bosaardbei.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wel, ik vind het echt heel gek hoe die daar in mijn koude bak terecht gekomen zijn hoor... dat kan toch niet met zaadverspreiding? of wel?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou ... volg die kruipstengeltjes eens die aan die plantjes vastzitten - kom je vanzelf bij de bron ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @de biodiverse: wel, als ik eens héél veel tijd heb, dan zal ik me daar eens aanzetten! bedankt voor de tip :)

    BeantwoordenVerwijderen