dinsdag 16 augustus 2011

lap!

het is zover... de 'sneeuw' is geïdentificeerd: phytophthora of de aardappelziekte
nonde*** grmbl
bordeauxse pap zegt den enen
gesteentemeel zegt den anderen
heermoesthee zegt nog iemand
maar dat werkt allemaal maar preventief
dus daar is het al te laat voor, lijkt mij.
aiaiai... al mijn tomaten eraan voor de moeite
als ik nu toch spuit met die bordeauxse pap, dan kan ik mijn tomaten 14 dagen tot 3 weken niet meer oogsten ter consumptie, dus ja...
maar ja, der zal dan niks anders opzitten zekers?
pfffffft.

1 opmerking:

  1. Phytophthora is het dacht ik niet, dan verrotten de tomaten, heb het zelf helaas te vaak gehad en die sneeuw herken ik niet. Op onderstaande site vindt je veel info over tomatenziekten, misschien kun je het mysterie oplossen. Succes.

    http://www.plantaardig.com/groenteninfo/tomaatframe.htm

    BeantwoordenVerwijderen