woensdag 20 april 2011

vlieg?

ikke deze morgen flink de groentekes gaan water geven...
toen: 4 of 5 vliegen rond de uien!
ik heb ze een mooie begrafenis gegeven.

nooit gedacht trouwens dat ik dat ging doen, maar het aanzicht van de beesten bracht me als het ware in een leeuwinnenrol die haar kroost van eten moest voorzien en niet van plan was één of andere belager dit te laten beletten. niet dat onze kroost zo gek is op ajuin eigenlijk...
maar 'leven-dood-leven' is ook hier van toepassing zeker è...
(aiai, hoor mij nu mijzelf rechtvaardigen... pfffffft)

via google heb ik alle relevante artikels en foto's bekeken ivm prei-, ui- en wortelvlieg om er zeker van te zijn dat ik, als ik de volgende vlieg zie, ik er zeker van kan zijn welke soort vlieg het is en dat ze dan al dan niet bestreden moet worden. voila.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten