dinsdag 15 maart 2011

gezaaid!


daarjuist waren het de laatste uren van de 2 Kreeft-dagen bij wassende maan...
dus: hoog tijd om de bladgroenten te zaaien!
ik vond het een hele ervaring... zo de allereerste keer zaaien...
en potverdorie wat zijn zo'n zaadjes klein!
als ge niet oplet hebt ge ofwel niks in uw potteke, ofwel teveel zaadjes
nu heb ik er 2 per potteke gezaaid (hopelijk :) ).
naar 't schijnt moet ge dan, als de zaadjes gekiemd zijn,
de beste laten staan en de slechtste uittrekken.
dan komt mijn moedergevoel al boven en dan denk ik:
ocharme dat slechtste plantje
ik denk dat die van mij het alletwee evengoed gaan doen ;)

spinazie (matador), gewone snijbiet (of warmoes),
snijsla, nieuw zeelandse spinazie

spinazie (vroeg reuzenblad)

 zomersla (batavia ijskoningin), winterprei (reus van carentan en luikse blauwe),
snijselder, eikenbladsla, zomerpostelein, rucola, hertshoornweegbree
deze fraaie bakjes heb ik gekregen (weeral!) van een collega-cursiste
(dankuwel greet!)

ik heb er to-taal geen gedacht van hoeveel ik eigenlijk moet zaaien...
puur op 't gevoel gewerkt dus.
we zullen wel zien wat er van komt!
de maan stond al goed, dus het komt wel goed.

1 opmerking:

  1. hilarisch, ik kon dat vorig jaar zo in zwangere toestand ook niet horen als iemand botweg zei 'aah ja, ge moet dat dan nadien uitdunnen he'... 'WAT!? uitdunnen!?' dacht ik dan. maar eens ik de reflex maakte hoe mannen aagelijk faatelijk met hun zaad rondsmossen, kon ik toch weer effe snappen dat de natuur het zo toch bedoeld heeft dan,... of zoiets.

    BeantwoordenVerwijderen