donderdag 19 april 2012

gisteren en vandaag

gisteren mijn patatjes gepoot! 1 bak raja en 1 bak agria
de maan stond gisteren in vissen en dat zijn de uitstekendste dagen voor aardappelen-gepoot!

ik had die zakjes in de bioplanet gekocht (dan moest ik niet helemaal naar ecoflora...), maar dat is eigenlijk veel te veel, zo 2 keer een halve kilo (of is het een kilo, ahum)

nu ik heb er nog veel over, maar geen plaats meer!
en ik dacht: ik doe gewoon een strookje gazon weg en zet ze dan langs de kant, maar volgens de velt bijbel geeft aardappelen na gras kans op 'vreterij' (wat dat ook mogen zijn, maar het klinkt alvast niet erg apetijtelijk) en schimmelziektes!
och ja, ik denk dat ik het er toch maar op ga wagen! pootgoed is nogal duur om in de pan te gooien, niet?

vandaag op het programma: vruchten zaaien!
dus: tomaten en pompoen, de rest heb ik allemaal al gezaaid.
tijdens ramdagen kan je ook vanalles zaaien dat snel moet groeien, dus misschien kan ik nog wat dingen proberen....


2 opmerkingen: